5 Tipů, jak si tento podzim udržet zdraví v celé Vaší rodině

Foto: Freepik

5 Tipů, jak si tento podzim udržet zdraví v celé Vaší rodině

Teď když už začal podzim, je oficiálně sezóna nachlazení a chřipek-období roku, který každý rodič zná velmi dobře. Naštěstí, existují cesty, jak se připravit na bolavý krk a ucpaný nos Vašeho dítka. Zde uvádíme pár přírodních (a jednoduchých) tipů na posílení imunitního systému Vašeho dítěte-a také Vašeho-, když zrovna zápasíte se stresem a se sílejícími záněty. Několik z těchto tipů zmiňují, aby jste do své rutiny začlenili byliny a když už tak učiníte, je důležité vybírat z uznávaných značek, které poskytují dostatečně hloubkové kontroly, například kontrolování a testování čistoty.

Zajistěte si vydatný spánek

Vracet se zpátky do školní rutiny může být trochu zádrhel, ale zajištění toho, že Vy a Vaše ratolesti si zajistíte dostatek odpočinku, může pomoci vašemu imunitnímu systému zůstat v perfektním stavu. V průběhu spánku se nám regenerují imunitní funkce, zabraňujeme a balancujeme se záněty, a obnovujeme celkový cirkadiánní rytmus a to je zvláště pro tělíčka ve vývinu velice důležité. Však i u těchto malých děti se běžně projevuje stres s nastávajícím školním rokem. V dětech to však může vyvolat bolení břicha, poruchy nálady a podrážděnost, což může vyústit v problém se spánkem. Mučenka může však pomoci, jelikož podporuje spánek a regulovat dětský i dospělácký stres, v obou případech může pomoci při akutních a dlouhotrvajících stresech. Tradičně se na tyto nervy kombinovala s chmelem, šišákem bajkalským a kozlíkem lékařským. Však pro děti, je možné namíchat bez alkoholovou směsici a podávat ji 30 minut před spánkem. (Zvláště když chcete tyto byliny podávat dětem, vybírejte značky, které nepoužívají toxická rozpouštědla a které mohou nabídnout důkaz toho, že to co se píše na etiketě se opravdu nachází v lahvičce). Pro dospělé, je mučenka dostupná v čajích, tekutých výtažcích či kapslích.

Zmírněte svoji nervozitu

Pozitivně otočte každou nervozitu, kterou Vaše dítě má ze školy, zdůrazněním toho, jak vzrušující pro ně bude, až jim představíte triky na nervozitu jako například hluboké dýchání, vizualizace a jógu. Protože nikdy není brzy! A opravdu je něco na radě, která říká, že je velmi prospěšné užívat vitamín C. Nadlevinky, které udržují náš stres na uzdě, vyžadují vitamínu C řádnou dávku. Když tento stres zadržují až příliš dlouhou, využívají právě zasoby vitamínu C. Vitamín C opravdu podporuje náš imunitní systém, ale není to prevence před nachlazením, takže se zaměřte na složení potravin a doplňky stravy s bioflavonoidy, které Vám pomohou vylepšit využití vitamínu C. Kromě pomerančového džusu, jsou dobré i potraviny, které obsahují papriky, brokolici a jahody.

A pak jsou tu také byliny známe jako adaptogeny, které pomáhají ve stresových obdobích, nadledvinám, endokrinnímu a nervovému systému. Tyto byliny-včetně ashwagandhy, rozchodnice a bazalky svaté-pomáhají se stresem, a umožňují imunitnímu systému pokračovat ve svém normálním režimu a mnoho adaptogenů také formují systém proti zánětům. Ashwagandha například pomáhá při nervech, pomáhá při únavě, nespavosti a ztrátě chuti k jídlu kvůli stresu, má také imunomodulační vlastnosti. Nezapomeňte si přečíst pokyny k dávkování a dávkovat přiměřeně k věku a velikosti Vašeho dítěte a samozřejmě to prokonzultovat se svým dětským lékařem.

Jezte, co je v sezóně

Zdravá dieta je základem pohody a celkového zdraví. Jak se počasí ochlazuje, vezměte to jako náznak začít jíst věci, na které máte chuť: teplá jídla, vydatnou kořenovou zeleninu a čpící byliny jako rozmarýn, šalvěj a tymián. Tyto byliny mají svoji sezónu na konci léta, kdy nejvíce potřebujeme jejich podporu a imunoprotektivní vlastnosti. Jsou i velmi chutné pro vybíravé jedlíky. Hřejivé, vonící polévky a guláše jsou také dobrým výběrem, jak vyživovat svou rodinu při chřipce či nachlazení. Zkuste kuřecí vývar s těmito čpícími bylinami a zázvorem jako antioxidantem na podporu trávení. Nebo zkuste teplé kokosové mléko s medem, kurkumou (silný modulátor imunity), a další podpůrné byliny. (Vyhněte se normálnímu mléku, které může vyvolat zácpu a zhoršení zahlenění.) Také jsou potřeba, zdravé tuky-například:kokos, ořechy a semínka-, které pomohou buňkám zadržovat vodu a izolovat tělo v období zimy.

Připravte si opravdový čajový dýchánek

Vzpomeňte si na Vaše čajové dýchánky, které jste pořádali jako malí. Nebyly až tak o čaji, které byly už vymyšlené nebo ne. Byly o té zkušenosti. Seznamte své děti (nebo jim připomeňte) s čajovým rituálem. Bazalka svatá a meduňka jsou dobré ingredience pro dětské čaje, zvláště s bezovým sirupem pro sladkost a podporu antioxidantů. Bazalka plní dvojí funkci: Je známa pro svůj boj prosti stresovým reakcím a podpoře dýchacího systému. (Přetížené nadledviny dokonce na stres reagují respirační infekcí.) Popíjení čaje může vytvořit rodinnou tradici a poskytnou dětem bezpečný prostor na sdílení jejich denních stresů a úspěchů.

Pijte, pijte, pijte

Vytápění má tendenci vysušovat vzduch, a proto je velmi důležité pít hodně vody. Hydratace udržuje naše ochranné výstelky v nosních a dýchací cestách vlhké a zdravé. Tím, že dětem koupíte jejich vlastní a speciální láhev můžete pití vody změnit na zábavu. Nebo můžete přidat do nápoje i rostlinné přídavky jako čerstvá máta, plátky pomeranče nebo jiné ovoce. A suchou pokožku a krvácení z nosu redukujte zvlhčovačem vzduchu s esenciálním olejem-například meduňkový, rozmarýnový či levanduloví esenciální olej-podle toho, na kterou vůni zrovna máte náladu a jaký zrovna máte zdravotní problém.

Podzim je přirozeně období změn a s těmito jednoduchými triky, si Vaše rodina může tyto změny užít se zdravými a blaženými imunitními systémy.

Zdroje: mindbodygreen.com, Freepik

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář