Meditace pro začátečníky: Naučte se zmírnit stres za pouhých 15 minut!

Foto: Pixabay

Meditace pro začátečníky: Naučte se zmírnit stres za pouhých 15 minut!

Žijeme v době, kdy se stres stal téměř samozřejmostí. Vysoký krevní tlak, syndrom vyhoření a deprese se staly běžnými chorobami. Některým pomáhají sportovní cvičení, která lze integrovat do každodenního života - ale v každodenním životě potřebujeme i okamžiky, kdy opustíme shon a soustředíme se jen na to podstatné. Naučte se meditovat - ukážeme vám, jak to funguje.

Potopit se jednou za čas sami do sebe a vyčistit mysl od všech myšlenek je neuvěřitelně uvolňující. Není tedy divu, že se stále více lidí nechává uchvátit meditační horečkou. Ukážeme vám, že naučit se meditovat je velmi snadné a že i vy můžete tuto užitečnou metodu snižování stresu snadno začlenit do svého každodenního života. Krok za krokem vás provedeme cvičením, které sníží hladinu stresu a přinese vám dokonalou relaxaci.

CO BUDETE K MEDITACI POTŘEBOVAT?

Není toho mnoho. Najděte klidnou místnost, kde vás nebudou rušit hlasité zvuky nebo jiné osoby. Mimochodem, nemusíte hned sedět v tureckém sedu, abyste meditovali. Pokud vám to připadá vyčerpávající nebo nepohodlné, sedněte si raději na židli. Nebo použijte meditační polštář - pomůže vám sedět vzpřímeně a zároveň je velmi pohodlný. Nikdy se při meditaci ale neopírejte. Seďte vzpřímeně a rovně, a pokud sedíte na židli, chodidla pevně položte na podlahu.

MEDITACE PRO ZAČÁTEČNÍKY KROK ZA KROKEM

Následující kroky vám pomohou vyhnat z hlavy rušivé myšlenky a dostat vaše tělo i mysl do uvolněného režimu bez stresu.

1. Koncentrace je klíčem k vnitřnímu klidu

Cílem meditace je osvobodit mysl. Zní to jednoduše, ale je to neuvěřitelně komplikované. Soustředit se na to, a zároveň na nic nemyslet, se zdá být ve vzájemném rozporu. Vyžaduje to především jednu věc: soustředění. Abychom mohli úspěšně meditovat, musíme se soustředit na svůj dech. Dech je kotvou, která spojuje vaše myšlenky a posiluje vaši koncentraci.

2. Svůj zrak soustřeďte do jediného bodu

Pro úspěšnou koncentraci je nejprve důležité zaměřit oči na jeden bod. Aby se nepoflakovaly po místnosti a zbytečně vás nerozptylovaly. Najděte bod, který bude vzdálený asi dva metry od vás. Na tento bod se zaměřte. Pokud vás i to příliš rozptyluje, můžete také zavřít oči.

3. Dýchejte vědomě

Vdechování a vydechování je něco, co jste udělali nespočetněkrát. Ale už jste někdy vědomě vnímali všechny detaily, které při dýchání cítíte? Pokud jste začátečník, toto cvičení vám pomůže naučit se na dech soustředit:

Třikrát se velmi pomalu nadechněte a vydechněte. Při nádechu se soustřeďte na cestu vzduchu. Chladný vzduch vám protéká nosními dírkami. Prochází průdušnicí do plic. Váš hrudní koš se zvedne. Váš žaludek se mírně vydouvá.

Zaměřte se i na výdech. Všimli jste si, že už nemůžete nasávat další vzduch a cítíte nutkání vydechnout? Váš hrudník se znovu potápí. Teplý vzduch proudí rovnoměrně nosními dírkami a ven do otevřeného prostoru. Pak se znovu nadechněte a takto stále opakujte.

4. Najděte místo, kdy si dech uvědomujete nejlépe

Ať už jde o střídání studeného a teplého vzduchu při nádechu a výdechu, nebo zvedání a spouštění hrudníku - vyberte si ve svém dýchání bod, který si zvlášť uvědomujete. Zaměřte se na tento bod. Nyní dýchejte normálně po dobu 5 minut, ale vědoměji. Nastavte si budík, abyste nemuseli sledovat čas.

5. Osvoboďte se od myšlenek

Nenechte svou mysl bloudit. To je obzvláště obtížné pro začátečníky, kteří se právě učí meditovat. Vaše hlava by neměla mít žádné rušivé myšlenky. Zaměřte se pouze na své nádechy a výdechy. Nadechnout. Vydechnout. Když vás napadne myšlenka, nechte ji jít dál a zaměřte se zpět na svůj dech.

JAK DLOUHO BY MĚLA MEDITACE TRVAT?

Pro začátek stačí jen 15 minut! Takže můžete snížit stres za pouhou čtvrthodinu a zvládnout zbytek dne uvolněnější. To je pro začátečníky zcela dostačující. Pokud jste již trochu zkušenější, můžete čas vždy trochu prodloužit. Vždy si nastavte budík, který vám ukáže, kdy můžete meditaci ukončit. Měli byste meditovat vědomě a alespoň jednou denně ve stanovenou dobu. Zabudujte meditaci pevně do své každodenní rutiny. Ať už ráno po vstávání, večer před spaním nebo během polední přestávky v kanceláři.

Naučit se meditovat není vůbec obtížné! Už po několika dnech si všimnete, jak je pro vás meditace dobrá, a vaše psychické zdraví vám poděkuje. S vašimi bližními se budete setkávat klidněji a pozorněji, a i sami sebe budete vnímat úplně jinak. Vyhradit si čas na meditaci má velkou cenu!

Zdroje: lovethislook.de, Pixabay

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář