Proč je trávení času s rodinou skvělou aktivitou pro zdraví mozku.

Foto: Unsplash

Proč je trávení času s rodinou skvělou aktivitou pro zdraví mozku.

Lidé jsou společenským druhem, takže má smysl jen to, že čas strávený ve skupinách pomáhá našemu blahu. Na nejzákladnější úrovni je rodina základem lidského společenství a čas strávený v rodinných skupinách nelze podceňovat. Věděli jste však, že trávení času s rodinou je ve skutečnosti skvělá aktivita pro udržení zdraví mozku?

Silná sociální spojení pozitivně ovlivňují duševní zdraví

Studie ukázaly, že silná sociální spojení pozitivně ovlivňují duševní zdraví. Jakmile taková studie ukázala, že zprávy o sociálních kruzích lépe předpovídaly úroveň stresu, štěstí a pohody účastníků než údaje o fyzickém zdraví shromážděné fitness trackerem. Být blízký, fyzicky i emocionálně, se svou rodinou je zásadní pro vytvoření plnohodnotného a smysluplného života. Definice rodiny se samozřejmě může lišit od člověka k člověku. Ať už jde o rodiče a sourozence, nebo příbuzné a blízké přátele, lidé, které považujete za rodinu, mají dopad na váš mozek a vaše tělo.

Od začátku pandemie svět poznává sílu digitálního spojení během karanténní izolace. FaceTime, skupinové chaty a hovory na sociálních sítích nahradily kávové výlety a společná jídla. Komunikace tváří v tvář s blízkými je však důležitou součástí zdravé mysli. Klinika Highland Springs oznámila, že osobní setkání s těmi, které milujete, „výrazně snižuje výskyt deprese, úzkosti a dalších duševních chorob“. Když jsou rodinné vztahy silné a kvalitní čas je běžným jevem, lidé hledají zdravější mechanismy zvládání, aby se zbavili stresu a zvládli těžkosti.

Síla rodinných večeří

Není žádným tajemstvím, že stres ovlivňuje nejen duševní zdraví, ale také fyzické zdraví. A totéž platí pro pozitivní akce, jako je čas s rodinou. Studie provedená Annals of Behavioral Medicine zjistila, že když se lidé svěřovali svým blízkým, jako jsou přátelé a rodinní příslušníci, s těžkostmi ve svém životě, měli nižší tepovou frekvenci a hladinu krevního tlaku.

Díky nekonečným výhodám rodinného času pravděpodobně hledáte nejlepší způsob, jak jej integrovat do svého vlastního života. Existuje několik možností, jak se dát dohromady, které odolaly testu času lépe než dobré, staromódní rodinné posezení. Rodinná jídla jsou v moderní kultuře stále méně - s probíhající pandemií nebo bez ní. Kombinované stresy z nabitých rozvrhů a tlaky „nemrhat časem jídlem“ působí proti struktuře rodinných večeří. Ale ať už vychováváte malé děti nebo se jen snažíte vyhradit si čas se svými dospělými členy rodiny, setkat se u večeře je skvělá volba.

Nedávné studie zjistily, že společné stravování je spojeno s lepším duševním a fyzickým zdravím, zlepšenými sociálními dovednostmi a nižšími zdravotními riziky pro děti v celém rozsahu. Prostřednictvím jídla se mohou členové rodiny spojovat, čímž snižují stres a zlepšují duševní zdraví. I když je „stále snadněji řečeno, než uděláno“ uprostřed pokračujících tlaků COVID-19, naplánování času pro spojení s rodinou zůstává klíčové. Váš mozek vám později poděkuje.

Zdroje: thelist.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář