Pozitivní emoce a náš život aneb 4 týdení plán ke štěstí

Foto: Unsplash

Pozitivní emoce a náš život aneb 4 týdení plán ke štěstí

Pozitivní emoce a náš život.

Během posledních dvou desetiletí psychologické výzkumy odhalily, že klíčem ke šťastnému životu je prožívání výbuchů pozitivních emocí po celý den. Pozitivní emoce nám nedělají jen dobrý pocit, rozšiřují náš obzor a budují naše sociální, fyzické a intelektuální schopnosti. Lavina studií ukázala, že šťastné okamžiky a povznesení, bez ohledu na jejich zdroj, nás vedou k tomu, abychom byli společenštější, sympatičtější, produktivnější. energičtější, aktivnější, vynalézavější, zdravější, odolnější, užitečnější, přátelštější a také kreativnější.

Nyní, když se celý svět izoluje a sociální distancuje, s neustálými obavami, nejistotami a narušením našeho každodenního života, je ještě důležitější, abychom během dne generovali proud pozitivních emocí. Ale jak to děláme?

Plán na štěstí

Nabízíme Vám jednoduchý čtyřtýdenní plán, založený na důkazech, který navrhuje tři aktivity, které můžeme každý týden vyzkoušet a díky nimž se během těchto časů naplněných krizí, izolací a nulovým sociálním kontaktem, budeme cítit šťastnější, zdravější a povznesenější.

1. týden

Krok 1: Procvičujte vděčnost.

Není lehké být vděčný v náročných dobách, ale vděčnost je jednou z nejlepších protilátek proti negativním emocím, jako je strach a zděšení. Jedním krokem, který můžete udělat, je vedení deníku vděčnosti nebo jednoduše deníku: Když se ráno probudíte, zapište si několik věcí, za které jste vděční za tento den. Může to být cokoli - od maličkých (vaše květiny konečně kvetou) až po velké (první kroky vašeho dítěte). A pokud existuje konkrétní osoba, která vám byla během vypuknutí COVID-19 oporou nebo nápomocna, nečekejte na vyjádření svého uznání. Zavolejte jim ještě dnes a děkujte jim. Budete se cítit nejen šťastnější a propojenější, ale také inspirovaní být lepším člověkem.

Krok 2: Buďte optimističtí.

To není snadné, ale kdykoli je to možné během dne, vezměte v úvahu světlou stránku situace, hledejte i ty nejmenší pozitivní věci a hledejte , co je správné, spíše než co špatné. Jednou týdně si také můžete zapsat do deníku své sny o vaší nejlepší možné budoucnosti, ať už se odehrávají za jeden rok nebo za 10 let. Budete překvapeni, jak se hned budete cítit povzneseni.

Krok 3: Vnímejte své smysly.

Jednou za den věnujte zvláštní pozornost tomu, abyste věnovali pozornost svým smyslům. Můžete to udělat mnoha způsoby - ocenit sladkost kousku zralého ovoce, užít si vůni čerstvě posekané trávy nebo opravdu poslouchat každou notu ve vaší oblíbené hudbě. Chcete-li zostřit své vnímání, možná budete chtít jednou za čas zablokovat některé ze svých dalších smyslů, možná jednou za tento týden byste mohli při jídle zavřít oči a zaměřit se na skutečné prožívání chutí.

2. týden

Krok 4: Jednoduše hýbejte svým tělem.

Cvičení je opravdu důležité pro zlepšení Vaší nálady, ale nemusíte chodit běhat nebo chodit do domácí posilovny, abyste pocítili změnu. Pokuste se skákat nahoru a dolů na posteli, sprintovat po schodech nebo tančit, když budete mít chvilku pro sebe - cokoli, co Vás rozhýbe, vás trochu zvedne.

Krok 5: Buďte laskaví.

Tento týden udělejte dobré věci pro ostatní - malé i velké. Zvedne vám náladu a náladu, a může dokonce posílit váš imunitní systém, když pro někoho přijdete nebo mu zlepšíte den. Vaše laskavé činy byste mohli věnovat cizinci (např. Pusťte před sebe toho muže ve frontě, vždyť si kupuje jenom dvě věci. ), tak pro lidi, které znáte (přečtěte telefonicky nebo online noviny starému sousedovi).

Krok 6: Nechte se pohltit tím, co děláte.

Když se plně věnujete tomu, co děláte, že si nevšimnete plynutí času, jste ve stavu zvaném „plynulý tok“. Snažte se mít během týdne alespoň dva „plynulé“ zážitky, „ztraťte se ze světa“, i když jen na pár minut, a pociťte výhody Vaší momentální nálady, ať už jde o dokončení projektu v práci, hraní se svými dětmi nebo užívat si svých koníčků.

3. týden

Krok 7: Smích a úsměv.

Každý den zajistěte, abyste se jednou smáli a usmívali. Je to tak jednoduché. Podívejte se na zábavný film, sdílejte veselý vtip, který jste našli online s kamarádem, zapamatujte si trapný příběh, jen se smějte a usmívejte se.

Krok 8: Projevte skutečný zájem o ostatní.

Výzkum ukazuje, že projevování osobních vztahů poskytuje jedno z nejsilnějších povzbuzení nálady a štěstí. Jedním ze způsobů, jak rozvíjet své vztahy, je upřímný zájem o to, co lidé ve svém životě prožívají. Jednou denně, když mluvíte po telefonu nebo prostřednictvím videokonference, zeptejte se dané osoby, na co se chystá, a sdílejte některé věci, které mají smysl i pro Vás.

4. týden

Krok 10: Splyňte se svými smysly.

Smysly mají sílu nás přepravit na jiné místo a čas, jakou jsou například šťastné okamžiky, které si chceme zapamatovat. Zejména čich je úzce spjat s nostalgií a může Vás okamžitě přivést k šťastné vzpomínce. Přinejmenším při této příležitosti se tento týden pomocí svých smyslů a představivosti přenesete někam šťastní. Nestůjte jen ve frontě v obchodě s potravinami, vdechněte čerstvou vůni květinového pugétu, který stojí hned u kasy a nechte se přepravit do skvělé přírody, nebo přemýšlejte o nejlepší zmrzlině, jakou jste kdy ochutnali, dokud ji skoro nebudete jíst.

Krok 11: Spojte se s někým.

Tento týden si udělejte co nejvíce času, nemusí to být příliš mnoho, na to, abyste si užívali některého ze svých osobních vztahů. Ať už strávíte nějaký čas se svým partnerem, hrajete se svými dětmi, obědváte se svým šéfem při videochatu nebo sledujete starého přítele na sociálních sítích, toto je účinný způsob, jak zvýšit pocit štěstí.

Krok 12: Oslavte své úspěchy.

Posledním krokem je oslavit své zkušenosti za poslední čtyři týdny. Bylo to pravděpodobně náročné a stresující z mnoha důvodů, ale zvládli jste to. Na konci posledního týdne si rozmyslete, které z nových věcí, které jste za poslední měsíc udělali, měly největší vliv na Vaši celkovou náladu. Jaké byly vaše oblíbené pozitivní emoce, které vás povzbudily, nebo okamžiky, kdy jste se cítili šťastní, zdraví a povzneseni. A pokud chcete, můžete je od teď zakombinovat do svého života na plno a užívat si je každý den.

Zdroje: psychologytoday.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář