Je ledový salát opravdu méně zdravý než ostatní saláty?

Foto: Unsplash

Je ledový salát opravdu méně zdravý než ostatní saláty?

Protože je to základ pro saláty a tolik zdravých receptů, o salátu se hodně diskutuje, a ne vždy v tom nejpozitivnějším světle. Má své zajímavé řeči, například uživatelé TikTok říkají, že salátová voda vám může pomoci spát, ale skutečný boj nastává, když je čas diskutovat o různých odrůdách listové zeleniny.

Někteří lidé říkají, že ledový salát pro vás není zdravý. Neříkají to proto, že je to plné tuku nebo cukru, ale spíše proto, že říkají, že to není plné vitamínů, minerálů a dalších věcí prospěšných pro vás. Ve skutečnosti někteří dokonce říkají, že svůj salát jednoduše děláte úplně špatně, pokud jako základ použijete ledový salát.

Podle Doctor's Ask, některé z nejlepších salátů, které lze použít pro saláty, zahrnují kapustu, špenát, pampeliškovou zeleninu, endivii a švýcarský mangold. Tyto saláty jsou bohaté na vitamíny a minerály, což znamená, že když je sníte, získáte metabolický třesk. Podezřele vynechán ze seznamu je ledový salát a my zjistíme proč.

Měli byste se vždy rozhodnout pro kapustu a špenát místo ledového salátu?

Ledový salát je jedním z nejvíce nenáviděných salátů, takže se musíme dostat na dno jeho nutričních hodnot, abychom zjistili, zda je ve skutečnosti méně zdravý než ostatní saláty nebo ne. Je to jedinečný salát díky své bohaté křupavosti, když ho jíte. Navíc, stejně jako lidské tělo, je většinou složeno z vody, což znamená, že to pro vás nemůže být špatné, že?

Ledový salát má světlou barvu a zkoumat barvu salátu je vlastně trik, jak rozpoznat hustotu jejich živin. Podle EatingWell mají tmavé saláty, jako je římský a rukolový, v sobě vyšší množství živin než ledový salát, ale ten druhý má stále svůj spravedlivý podíl na dobrotě. V jednom hrnku ledového salátu dostanete 10 miligramů vápníku, 80 miligramů draslíku, 1 gram vlákniny a 286 mezinárodních jednotek vitaminu. 

Samotná vláknina a draslík jsou skvělými důvody pro konzumaci ledového salátu a skutečnost, že obsahuje málo tuku, sodíku a sacharidů, je zdravým doplňkem každého jídla, které připravujete. Jen se ujistěte, že si koupíte hlávky ledového salátu, které nemají volné listy, a vždy spotřebujte salát během několika dnů od nákupu, abyste dosáhli optimální křupavosti, chuti a výnosu živin.

Zdroje: thelist.com, Unsplash

 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář