Proč je chůze skvělou aktivitou pro váš mozek.

Foto: Unsplash

Proč je chůze skvělou aktivitou pro váš mozek.

Různé druhy cvičení se mohou pochlubit různými přínosy pro naše zdraví. Od kardio-posilovacích účinků běhu až po výhody jógy proti stárnutí, pohyb vytváří více než jen fyzické posuny. Dokonce i jednoduchá procházka kolem bloku může také udělat více, než se na první pohled zdá. Podle The New York Times nová studie zjistila, že ti, kteří chodili pravidelně, uváděli lepší zdravotní stav mozku.

Studie ukázala, že cvičení přímo ovlivnilo mozek. Tato záležitost je zodpovědná za podporu mozku a za propojení různých oblastí orgánu, aby fungoval správně. Výsledky ukázaly, že různé aerobní aktivity, jako je jízda na kole, tanec a chůze, podněcují bílou hmotu k nové reorganizaci pro lepší kognitivní zdraví. Mozek v podstatě neustále reaguje na to, jak žijeme své životy, zejména na to, jak se pohybujeme.

Jedna skupina ve studijní rovnováze trénovala a protahovala se třikrát týdně, zatímco druhá skupina třikrát týdně podnikla rychlé 40minutové procházky. Nakonec třetí skupina absolvovala taneční kurzy a společně se naučila choreografii. Skupiny chodců a tanečníků vykazovaly větší nervové části v mozku a dokonce snižovaly výskyt lézí v lebečních tkáních. Chodci však také hlásili lepší fungování paměti, zatímco skupina tanečníků ne.

Chůze pomáhá s úzkostí

Popis obrázku

Zdroj obrázku: Unsplash

Studie se ukázala jako obrovský objev, pokud jde o výzkum zdraví mozku. Pomáhá podpořit poněkud nový koncept elasticity mozku. Vědci a zdravotníci nyní chápou, že mozková tkáň je tvárná. The New York Times poznamenává, že studie zahrnovala lidi starší 60 let, kteří seděli před účastí ve výzkumném průzkumu. K prokázání výsledků u mladších lidí je zapotřebí více studií.

Výsledky jsou slibné v obou směrech. Kromě toho, že chůze prospívá zdraví mozku, pomáhá také uklidnit úzkost a vyjasňuje vaše myšlenkové vzorce. Mindbodygreen uvádí, že když jste venku na procházce, amygdala - část mozku odpovědná za úzkost - ve skutečnosti mírně vypíná úzkostný mechanismus. Amygdala se skutečně může soustředit pouze na jeden úkol najednou, což znamená, že chůze pomáhá zpomalit naše myšlenkové vzorce a ustoupit jasnějšímu myšlení.

Chůze jasně ovlivňuje váš mozek. Když telefon necháte doma, několikrát se zhluboka nadechnete a zaměříte se na to, abyste jednu nohu položili před druhou, budete ohromeni, jak rychle se budete cítit uvolněnější. Navíc to může být pro váš mozek užitečné také z dlouhodobého hlediska.

Zdroje: thelist.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář