Zdroje rostlinných bílkovin, o kterých možná nevíte, ale rozhodně byste měli.

Foto: Unsplash

Zdroje rostlinných bílkovin, o kterých možná nevíte, ale rozhodně byste měli.

S tolika rostlinnými bílkovinami, které jsou nyní na trhu, nebylo nikdy snazší stát se veganem nebo vegetariánem. Značky jako Impossible a Beyond Meat vytvořily tak přesvědčivé náhražky masa, že i ti nejzarytější pojídači masa se nechali zmást svými rostlinnými hamburgery.

Ať už žijete rostlinným životním stylem nebo se snažíte omezit konzumaci masa, myšlenka na ztrátu bílkovin ve vaší stravě může být znepokojivá. Dobrou zprávou však je, že vegani a vegetariáni mohou najít bílkoviny z různých zdrojů. Podle dietologa Reeda Mangelse se nemusíte omezovat na dostatek bílkovin při omezování masa. „Tato obava z bílkovin není na místě,“ poznamenal. „Přestože jsou bílkoviny rozhodně zásadní živinou, která hraje ve fungování našich těl mnoho klíčových rolí, nepotřebujeme jich obrovské množství.“

Existuje několik nepravděpodobných zdrojů rostlinných bílkovin. Konzumujete -li některá z těchto potravin, již nyní dostáváte záludné množství bílkovin!

Fazolemi se nic nezkazí

Fazole hrají hlavní roli, pokud jde o zdroje bílkovin na rostlinné bázi. Zatímco maso ze zvířat často spojujeme jako optimální zdroj bílkovin, fazole mají překvapivě vysoký obsah bílkovin. Sója je obzvláště bohatá na bílkoviny. Všechno od tofu po tempeh a edamame je vysokým zdrojem bílkovin na rostlinné bázi. Při konzumaci jakéhokoli z těchto tří jídel získáte 10 až 19 gramů bílkovin na 3,5 unce. Sója je kompletním zdrojem bílkovin a jejich konzumace poskytuje dostatečné množství bílkovin ve stravě rostlinného jedlíka.

Černé fazole jsou podle Medical News Today dalším skvělým zdrojem bílkovin na rostlinné bázi. V pouhém ½ šálku černých fazolí je 7,62 gramů bílkovin. Nejen, že mají vysoký obsah bílkovin, ale je také známo, že pomáhají při trávení, snižují krevní tlak a udržují zdravé kosti. 

I ovesné vločky jsou skvělým zdrojem bílkovin

Pokud hledáte skutečně překvapivý zdroj rostlinných bílkovin, už nehledejte. Ovesné vločky jsou skvělým zdrojem bílkovin. Pokud jste nikdy předtím neměli ovesné vločky. Z vloček je také vytvořeno lahůdkové droždí. 

Lahůdkové droždí chutná skvěle na těstovinách nebo vmíchané do polévek. Nejen, že skvěle chutná, ale má vysoký obsah několika klíčových živin. Na 2 polévkové lžíce výživných kvasnic získáte 8 gramů bílkovin, 4 gramy vlákniny a žádný cukr ani sóju.

Ovesné vločky jsou dalším překvapivým zdrojem bílkovin. Podle Well + Good získáte s každou miskou ovesných vloček, které sníte, víc než jen zasycený žaludek. Jeden šálek vařeného ovsa vám poskytne 6 gramů bílkovin. To odpovídá 1 unci masa. Není to však úplný protein, ale celá zrna v ovesných vločkách vám dodají přidané bílkoviny.

Zdroje: thelist.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář