14 realistických cílů v oblasti fitness, které si letos stanovte (a jak jich přesně dosáhnout)

Foto: Unsplash

14 realistických cílů v oblasti fitness, které si letos stanovte (a jak jich přesně dosáhnout)

Víte, jak to chodí: Na začátku nového roku se snažíme být fit, zdraví a co nejlepší. Ale když jsou tyto cíle založeny na dlouhodobých představách o tom, jak chceme vypadat ("zhubnout 10 kilo", "zmenšit velikost kalhot", "získat břišní svaly"), a ne na krátkodobých cílech, jak se chceme cítit, tyto cíle se během několika měsíců nebo dokonce týdnů nesplní a vy se cítíte zklamaní, zklamaní a jako neúspěšní.

Namísto nekonečného cyklu fitness cílů zaměřených na váhu si stanovte cíle založené na tom, co je pro vás skutečně dobré (a co budete schopni dodržet). Když se zaměříte na to, co vaše tělo dokáže, a ne na to, jak vypadá, začnete si ho mnohem více vážit a budete mu chtít dopřát více toho, co potřebuje, aby bylo co nejzdravější. Vyzkoušejte těchto 14 cílů, díky kterým budete *skutečně* silnější, zdravější a lepší.

Přečtěte si také: Recenze eToro - Jsou vaše peníze v bezpečí?

1. Každý měsíc vyzkoušejte jedno nové cvičení

Mít fitness rutinu je důležité, ale mít stále stejnou fitness rutinu? To není dobré. Z jednoho důvodu si vaše tělo zvykne na stejné pohyby, kilometry nebo váhy, a abyste stále sílili, měli byste si neustále klást výzvy. A co je ještě důležitější, pokud se budete každý den držet přesně stejné cvičební rutiny, začnete se nudit. Když se budete nudit, bude méně pravděpodobné, že budete chtít cvičit, a klíčem k důslednému cvičení není vůle, ale potěšení. Novinka: Cvičení by mělo být zábavné.

2. Natáhnout více

Protahování je jednou z nejlepších činností, které můžeme dělat, abychom posílili své svaly, předešli zraněním a dokonce se zbavili napětí (fyzického i psychického!), ale většina z nás se neprotahuje dostatečně. Zejména v kombinaci se sedavým způsobem života a intenzivním tréninkem může nedostatečné protahování způsobit zranění a přetížení svalů. Nejenže je zahřátí a protažení po cvičení zásadní pro ty svaly, které procvičujete, ale protahování v průběhu celého dne může také zlepšit celkový zdravotní stav vašeho těla.

Přečtěte si také: Jak vytvořit webové stránky pomocí Squarespace?

3. Zdokonalte svou formu

Můžete cvičit každý den nebo dělat stovky opakování, ale pokud nemáte správnou formu, možná neposilujete tolik, jak si myslíte (nebo hůře, můžete si způsobit zranění a dlouhodobé poškození). Správná forma vám pomůže maximalizovat trénink tím, že využijete svou energii pro extra tlak, což znamená, že žádný pohyb nepřijde nazmar. Pokud máte nesprávnou formu, můžete se zaměřit na nechtěné svaly a připravit se na zranění. Správná forma navíc znamená, že můžete běžet rychleji, skákat výš a více tlačit (ano, budete se cítit jako Superman). Přesná znalost toho, jak zdokonalit svou formu (bez ohledu na to, o jaký typ cvičení se jedná), je zásadní pro správnou ochranu vašeho těla, posílení svalů a udržení zdraví.

4. Najděte si parťáka na cvičení

Máte kamarádku, přítelkyni, spolubydlící nebo manželku v práci, která chce také dodržovat svá předsevzetí? Udělejte si z nich parťáky a vzájemně se motivujte výměnou zdravých receptů, posíláním motivačních citátů a kontrolováním, jak se ten druhý cítí nebo jak se drží svého cíle. Nemusíte mít stejná předsevzetí, abyste se navzájem motivovali, ale určitě pomůže, když si s kamarádkou naplánujete skočit na hodinu jógy na Zoomu nebo si domluvíte týdenní schůzky s manželkou v práci, abyste zjistili, jak se vám daří plnit vaše kariérní předsevzetí. Budete mít mnohem větší motivaci, když budete mít pocit, že v tom jedete společně.

5. Dělejte každý týden něco aktivního, co vás uklidní.

Fitness by nemělo být jen o tom, že budete pracovat tak tvrdě, jak jen to půjde, a tak moc, jak jen to půjde. Odpočinkové dny musíte brát stejně vážně jako tréninkové dny a zaměřit se na duševní přínosy fitness stejně jako na fyzické. Místo toho, abyste se drželi intenzivních tréninků, při kterých vám buší srdce a pot z vás jen teče, přidejte každý týden nějakou aktivitu, která vás uklidní. To už je fitness cíl, kterého se můžete držet (a který výrazně změní vaši pohodu).

6. Kdykoli můžete, místo jízdy autem choďte pěšky

Možná jste slyšeli, že zdravý člověk ujde denně 10 000 kroků (proklínám tě, Fitbite!). Ačkoli osobně nejsem příznivcem určování našeho zdraví na základě čísel (naše pohoda je mnohem subjektivnější), chůze našemu zdraví bezesporu prospívá. Tělo má být trvale aktivní po celý den, ale většina z nás sedí v podstatě 24 hodin denně (u pracovního stolu, v autě nebo na gauči u Netflixu).

7. Každý den si připomínejte své "proč".

Novoroční předsevzetí často selhávají (nebo jsou do února zapomenuta), protože zapomínáme na "proč". Prvním krokem k tomu, abyste si byli odpovědní, je dát stanoveným cílům smysl. Například "chodit každý den do posilovny" je sice fajn, ale je třeba se podívat i na širší cíl. Proč chcete chodit do posilovny každý den? Je to proto, abyste byli silnější, cítili se sebevědoměji nebo žili déle? Pokud se nedíváte na důvod, nikdy vám cíl nebude připadat dostatečně motivující k tomu, abyste ho skutečně dosáhli.

8. Pijte více vody

Hydratace je příběh starý jako věčnost, ale existuje důvod, proč ji doporučují téměř všichni odborníci na světě. Vaše tělo využívá vodu pro všechny své funkce. Není divu, že voda je nejen celkovým zdravotním cílem, ale také zásadní pro to, abyste dosáhli svého nejsilnějšího a nejsilnějšího já. Stejně jako u všeho ostatního se množství vody, které tělo potřebuje pro optimální zdraví, liší od člověka k člověku kvůli faktorům, jako je životní styl, úroveň aktivity a bioindividualita, ale dobrým pravidlem je vypít denně polovinu své tělesné hmotnosti v uncích - nebo jen tolik, kolik je možné.

9. Spěte sedm až devět hodin

Řekněte to teď se mnou: Spánek je pro vaši kondici klíčový. Spánek dává vašemu tělu čas na regeneraci a obnovu svalů a také na uchování dostatku energie pro další trénink. Odpočinek je rozhodující jak pro zdraví vašeho těla, tak pro úspěch vašich tréninků, takže sledování toho, kolik hodin spánku skutečně prospíte, vám pomůže zjistit, zda se váš spánek obnovuje, nebo zda byste ho mohli trochu zlepšit. Zaměřte se na osm až devět hodin (zní to dobře, že?), ale ne méně než sedm.

10. Žijte méně sedavě

Zapomeňte na určený čas na cvičení nebo na "den odpočinku" jako výmluvu, proč se celý den nezvednout z gauče. Nejdůležitějším fitness cílem, který si můžete dát, není delší nebo intenzivnější trénink, ale prostě celkově méně sedavý život. To znamená více netréninkového pohybu a upřednostňování svého těla mimo posilovnu nebo cvičební hodiny. Pohyb během celého dne může pomoci zvýšit konzistentní energii a pomoci se vším od držení těla až po chronické bolesti.

11. Naplánujte si tréninky v kalendáři

Když jsou schůzky, jednání nebo úkoly v kalendáři, víte, že budou splněny. A pravděpodobně přijdete včas, budete plně připraveni a nikdy nevynecháte. To, že trénink není pracovní schůzka, neznamená, že byste mu neměli dávat prioritu jako takovému. Ctěte své fitness cíle stejně jako jakoukoli jinou schůzku ve svém rozvrhu. Například se předem přihlaste na online cvičební lekci nebo si do kalendáře zapište "jdu si zaběhat".

12. Pokud můžete, jděte vždy po schodech

Ohledně toho "vnášení více pohybu do našeho každodenního života namísto zintenzivňování tréninku": Každý schod je příležitostí k mini tréninku hýždí (ne, opravdu). Eskalátory a výtahy jsou sice funkční, pohodlné a důležité, ale mohou být také jedním z těch záludných důvodů, proč se zdá, že naše krokové cíle jsou nedosažitelné. Pokud máte možnost, choďte po schodech, kdykoli je to možné, abyste zapojili svaly, zvýšili počet kroků a zvedli si tepovou frekvenci (a pokud máte byt s pěšími schody, užívejte si je, místo abyste je proklínali).

13. Usilujte o rovnováhu

Příliš tvrdý a častý trénink bez dostatečného času na odpočinek a regeneraci může vést k vyhoření, zraněním a celkovému vyčerpání. Místo toho, abyste si stanovovali cíle podle toho, jak "intenzivně" můžete cvičit nebo jak dlouho chcete cvičit, snažte se o rovnováhu. Koneckonců cílem zdraví je rovnováha, nikoli dokonalost. Upřednostňování odpočinku stejně jako cvičení vám pomůže být co nejzdravější, a to jak po fyzické, tak po psychické stránce. Sečteno a podtrženo: Poslouchejte své tělo častěji než svůj cvičební plán nebo fitness rutinu.

14. Pochvalte se každý den

Teď už vám nemusím říkat, jak důležitá je sebeláska a pozitivní postoj k vlastnímu tělu, pokud jde o dosažení vašich cílů. Čím více si věříte a máte se rádi, tím větší je pravděpodobnost, že svých cílů dosáhnete, protože jich budete dosahovat ze správných důvodů. Snižování sebe sama nebo pocit, že nedosahujete cílů dostatečně rychle, ve vás vyvolá pocit, že jste již selhali, místo aby vás motivovalo k usilovnější práci. Tajemství dosažení jakéhokoli cíle spočívá v tom, že si uvědomíte, že už teď máte vše, co je potřeba k tomu, abyste byli nejlepší. Ve skutečnosti jediná věc, která vám brání být tou nejsilnější a nejzdravější verzí sebe sama, je vaše vlastní přesvědčení, že tam ještě nejste.

Zdroje: theeverygirl.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: