Tato chybějící živina může být příčinou nadměrného břišního tuku

Foto: Unsplash

Tato chybějící živina může být příčinou nadměrného břišního tuku

Mnoho lidí podceňuje, že při hubnutí je stejně důležité, co jíte, jako kolik toho sníte. Přestože zhubnete i při omezeném kalorickém příjmu, je pravděpodobnější, že budete při hubnutí a udržování úbytku hmotnosti úspěšnější, pokud budete jíst určité potraviny na úkor jiných. Navíc, i když při omezeném příjmu kalorií uvidíte, že čísla na váze klesají, nemusíte vidět ploché břicho, pokud váš jídelníček neobsahuje správné potraviny.

Jaké živiny je nejlepší zařadit do svého jídelníčku, abyste snížili svou hmotnost i množství břišního tuku? Častým zjištěním je, že bílkoviny jsou tak klíčovou složkou při hubnutí, že většina lidí je úspěšnější s jejich zařazením do každodenní konzumace.

Přínosy stravy s vysokým obsahem bílkovin
Proč byste měli zařazovat bílkoviny? Je součástí tří velkých makronutrientů (bílkovin, tuků a sacharidů), takže je to docela důležité. Podle Samanthy Hellerové, M.S., R.D.N., "bílkoviny přispívají k pocitu sytosti a spokojenosti a zpomalují vzestup hladiny cukru v krvi."

Podle webových stránek Healthline příjem bílkovin zvyšuje hladinu hormonů GLP-1, peptidu YY a cholecystokininu snižujících chuť k jídlu a zároveň snižuje hladinu hormonu hladu ghrelinu. Jinými slovy, bílkoviny vám pomáhají cítit se spokojeně a v důsledku toho sníte méně kalorií.

Správné potraviny usnadňují hubnutí. Potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako je kuřecí maso nebo ořechy, mají vysokou termickou rychlost. To znamená, že bílkoviny podporují metabolismus a skutečně pomáhají spálit během dne v průměru o 80-100 kalorií více než jiné potraviny, uvádí portál Healthline. Dokonce i když spíte, přirozeně spálíte více kalorií, pokud jste snědli dostatek bílkovin.

Podle Healthline v jedné studii mírné zvýšení příjmu bílkovin (z 15 na 18 % kalorií) snížilo opětovné získání hmotnosti po hubnutí o 50 %. Navíc, protože hubnutí často zahrnuje i úbytek svalové hmoty, konzumace stravy s vysokým obsahem bílkovin zabraňuje ztrátě svalové hmoty tím, že udržuje vyšší rychlost metabolismu.

Potraviny s obsahem bílkovin
Jelikož je však důležitá i střídmost, konzumace příliš velkého množství bílkovin vám neprospěje. Tělo totiž dokáže využít jen asi 25 až 30 gramů bílkovin na jedno jídlo, takže rozložením bílkovin do různých jídel během dne můžete efektivněji maximalizovat jejich příjem. Bílkoviny můžete získat v mnoha různých potravinách, a to i s ohledem na alergie a omezení citlivosti na potraviny. Jak již bylo zmíněno, kuřecí maso je skvělou nízkokalorickou formou získávání této živiny. Pokud však nejste všežravci, všudypřítomné jsou bílkoviny rostlinného původu, například ořechy, čočka, semínka, cizrna a černé fazole. Snaha o to, aby bílkoviny tvořily 30 % kalorií, je optimálním cílem, který by měl být implementován do každého dietního plánu.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: