Jak lépe zvládat lockdown?

Foto: Freepik

Jak lépe zvládat lockdown?

V této úzkostné a nelehké době je někdy jediné, co můžeme dělat, být optimističtí a pokračovat. Může se to zdát obtížné, ale reálné. Buďte vděční za to, co ve svém životě máte. Mám pro vás pár tipů, jak si můžete optimistickou náladu udržet i nadále.

Nejste v tom sami. Je potřeba si toto uvědomit. Mnozí z nás teď za svojí rodinou, přáteli dokonce i partnerem nemůže. Zavolejte jim. Napište jim, že vám chybí. Máte tu možnost volat i s kamerami. Využijte toho. Popovídejte si s nimi o vašich problémech. Uleví se vám.

Vytvořte si seznam věcí, které můžete dělat doma. Co jste odkládali dlouhou chvíli? Teď je na to správný čas. Recepty, které chcete uvařit. Přečíst knihy, které vám už několik měsíců leží na polici. Udělejte si maraton vašich oblíbených filmů. Nebo si můžete napsat seznam věcí, které uděláte, až toto všechno skončí. Kam chcete vyrazit? Co chcete zažít? Jaké restaurace a kavárny chcete navštívit?

Rozptylte se něčím zábavným. Můžete kreslit. Vytvářet a následně třeba vaše výtvory prodávat. Udělejte si nějaký kurz. Začněte psát blog nebo dokonce knihu. Můžete vymalovat pokoj nějakou veselejší barvou. Vytřídit šatník. Naučit se nový tanec. Naučit se šít. Možností je spoustu.

Pošlete lásku. Napište někomu dopis nebo pošlete balíček s dárky či květiny. Druhé osobě to udělá neskutečnou radost!

Omezte sledování zpráv. Ano, je důležité být informován, co se děje ve světě a jaké další možné restrikce můžou přijít. Ale i média jsou plná dezinformací a zbytečně budete rozrušeni něčím, co se stejně za dva dny změní. Nedělejte si zbytečné vrásky.

Cvičení. Nemusíte se hned první den strhat. Stačí dvacet minut. Já začala cvičit nedávno a zatím mě to moc baví. Jdu cvičit i když se mi nechce. Cítím se lépe, mám více energie. Vydržte do té doby, dokud neuvidíte výsledky, i ty malé. Nabudí vás to ještě víc. Navíc, je velmi důležité se cítit ve svém vlastním těle dobře. Nemusíte cvičit hned silový trénink. Na Youtube je spoustu videí – taneční videa, kardio, airobik, pilates, joga, protahování. Nebo můžete začít dělat nějaký sport – jezdit na kole, na kolečkových bruslích.

Dodržujte rutinu. Probouzejte se každý den podobně ve stejný čas. Chápu, že je teď snazší zůstat vzhůru do dvou do rána, ale vašemu tělu, ani vám to neprospěje. Budete akorát vyčerpaní. Jezte snídani, oběd i večeři ve stejnou dobu a nezapomínejte na svačiny. Můžete si i určit, kdy budete cvičit, kdy odpočívat, kdy tvořit… Vytvořte si takový denní rozvrh.

Obrázek: Freepik

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář