10 Věcí, které Vám navodí pocit klidu

Foto: Pixabay

10 Věcí, které Vám navodí pocit klidu

1)Meditace

Při meditaci zažívá naše tělo hluboký stav klidné ostražitosti, ve které se nám zpomalí dech, klesne tlak a puls, stejně jako klesne úroveň našich hormonů stresu. V podstatě se jedná o to, že meditace uklidňuje mysl. Když je mysl klidná, tělo relaxuje a relaxace je léčivá pro celek mysli a těla.

Vědecky dokázaných účinků meditace je nespočet.

Normalizuje krevní tlak. Posiluje imunitní systém. Redukuje záněty v těle. Zpomaluje proces stárnutí. Redukuje stres, depresi, hněv a zmatenost. Posiluje pozitivní emoce, pocit klidu a relaxace. Posiluje koncentraci, paměť, schopnost učit se. Celkově posiluje sebevědomí. Vede k lepšímu spánku, zvyšuje schopnost koncentrace v práci a kontrolu vlastních myšlenek. Odbourává adiktivní chovaní (kouření, alkohol). Meditace celkově stimuluje schopnost organismu seberegenerovat a samoregulovat.

Přínosy pro naše tělo jsou velké, a proto se vyplatí meditaci vyzkoušet. Počkejte, až budete doma sami, pusťte si vhodnou nebo si dopřejte ticho a vyzkoušejte si to na vlastní kůži.

2)Pobyt v přírodě

Je dokázáno, že pobyt v přírodě uklidňuje. Je to dáno především zelení. Zelená barva navozuje pocit pohody a svěžesti. Je to barva relaxace a tím pádem zklidní Vaši mysl. Čerstvý vzduch je také důležitý. Díky přísunu kyslíku se Vaše tělo lépe regeneruje.

3)Antistresové omalovánky

jsou omalovánky jen pro děti? To už je překonané tabu! Poohlédněte se na internetu či v knihkupectví po antistresových omalovánkách! A jak Vás omalovánky dokáží uklidnit? Jednoduše tím, že během kreslení „vypnete“ hlavu a neuvěřitelně rychle zregenerujete. A když vybarvujete kruhový obrázek, je celá regenerace ještě rychlejší a efektivnější. A při tom stačí jen 20 minut! Zde můžete vybarvování propojit ještě se zelenou barvou, a nebo si k nim velkou škálu barevných pastelek, ať máte co nejpestřejší požitek.

4) hudba

Hudba dokáže zlepšit duševní a fyzické zdraví člověka. Jednotlivé vibrace působí i na Vaše vnitřní orgány. Uvolňuje endorfiny, díky kterým se cítíte šťastnější a pozitivnější. Pokud máte problém s usínáním, tak Vám může hudba také pomoci. Muzikoterapii používají k léčbě psychiatrické kliniky, psychologické poradny a novorozenecká oddělení. Pacientům pouštějí relaxační hudbu a zvuky přírody, které uklidní a uvolní tělo.

5)Horká koupel

Když si lehnete do horké vody, vaše tělo se začne uvolňovat. Koupel prospěje fyzickému i duševnímu zdraví. Teplá voda sníží únavu a stres.

6) Dýchání

Správné dýchání je hluboké, s pauzou po nádechu. Představte si, že dáváte kyslíku čas rozprostřít se po těle, dostat se do mozku a tam působit uklidňujícím vlivem na nervové buňky. Výdech je dlouhý, svaly se při něm uvolňují, pustíte vše ven. Výdech může být klidně delší než nádech.

7) Zpěv

Zpěv je aktivní způsob uklidnění. Terapeutické účinky má nejen na zpívajícího, ale i na okolí. Je skvělý ke zklidnění, a dobije energii.

Umí zastavit překotné přemýšlení, čímž Vám nenásilně vyčistí hlavu. Pokud budete zpívat ve větší skupině, budete se po zpěvu cítit ještě více nabití energií.

8) směsi a čaje

Dříve než si vezmete prášek, vyzkoušejte čaje na uklidnění. Můžete si dát osvědčenou čistou meduňku nebo speciálně sestavené směsi bylin, které zklidňují organismus, odbourávají stres a napomáhají ke zklidnění. Můžete vyzkoušet třeba také kozlík lékařský nebo levanduli.

9) dostatek spánku

Spánek je stav klidu s minimální pohybovou aktivitou v typické poloze vleže. Zvolte si ke spánku místo, kde Vás nikdo nevyruší! Mentální činnost mozku je zcela odlišná od bdělého stavu. Po spánku se budete cítit mnohem lépe. Na starosti, které jste před spaním řešili, se budete moci podívat s odstupem, což bývá někdy dobré. Přesto se však při jedná o aktivní funkční stav mozku.

Léčivý spánek

Nejvíce zřetelná teorie významu spánku je teorie o regeneraci tkání. Při nedostatku spánku, zejména u dětí, dochází k opožďování a zpomalování růstu, zhoršení krevního obrazu a imunitního systému. Vzhledem k tomu, že po určité době nespavosti dojde u lidí ke zhoršení soustředění, vzniká spánková opilost. V tuto chvíli potřebujeme spánek i k regeneraci centrální nervové soustavy a pro její správné fungování.

10) Vonné svíčky

Vonné svíčky jsou skvělým prostředkem ke zklidnění. Vyrábí se totiž obrovské množství směsí. Mezi nimi si můžete vybrat takovou, která je k tomu určena. Stáhněte po bylinných směsích! Meduňka, kozlík lékařský, mateřídouška nebo levandule dokáží navodit pocit klidu.

Zdroje: Magazinzahrada.cz ; Novinkyanoviny.cz ; Living.imprima.cz ; Centrum-mandala.cz ; Pravdyoatopii.cz ; m.instory.cz ; Psychologie.cz ; Prozeny.blesk.cz ; m.prirodnilekarna.cz; Obrázek- pixabay.cz

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář