Šest věcí, které byste měli vědět před terapií.

Foto: Unsplash

Šest věcí, které byste měli vědět před terapií.

Uskutečnění skoku k zahájení terapie může být zastrašující a zdrcující. Pro potenciální pacienty existuje mnoho neznámých. Podle ambulantní terapeutky Angely Korethové, LPC-S, „Nejodvážnější věcí, kterou jste mohli udělat, bylo zavolat na toto setkání nebo projít mými dveřmi, odsud už není kam jít.“ Mnoho lidí pociťuje duševní a emoční únavu, kterou v posledním roce nebo dvou nabrali. Povzbuzujeme všechny, aby hledali pomoc, kterou si zaslouží, a chápeme, že první krok může být děsivý.

Zde je několik věcí, které si terapeuti přejí, aby pacienti věděli před zahájením terapie a nemuseli se tolik bát.

Je to všechno o spolupráci

Jak Matt Estey, LCSW, řekl: „Není to‚ udělané mnou, ale‚ hotovo se mnou ‘.“ Zkušenost z kolaborativní léčby je klíčem k pocitu bezpečí a motivace v terapii. Je důležité, aby si pacienti uvědomili, že vás terapeuti „neopravují“, ale spolupracují s vámi, aby získali nadhledy, které snad přinesou změnu.

Přečtěte si také: Recenze eToro - Jsou vaše peníze v bezpečí?

S kým si rozumíte dělá divy

"Terapie je osobní, jedinečná a intimní, musíte najít to pravé pro vás," říká Angela Koreth, LPC-S. Je důležité, abyste se se svým terapeutem cítili dobře, pokud toho nejste schopni, možná je načase vyhledat jiného terapeuta. Jako terapeuti chápeme, že chcete zkusit někoho jiného. Chceme, abyste se cítili pohodlně!

Uznání procesu je důležité

Zahájení terapie je začátkem cesty. Změna se nestane přes noc, je to proces. Většina terapií se spoléhá na to, že pacient dělá práci mimo sezení, ať už jde o aktivaci určité behaviorální aktivace, využití nového zvládání nebo využití vhledu, aby lépe porozuměl vaší reakci na situaci. Jak říká doktor John O'Neil: „Terapie nastartuje auto, ale vy řídíte.“

Poctivost a sdílení jsou klíčové

"Ochota a transparentnost jsou klíčovými prvky pro vytvoření terapeutického vztahu, kde můžeme být známí, přijímáni a chápáni, a v kontextu bezpečných vztahů s vazbami najdeme největší schopnost se změnit," řekl Estey. Jste odborníkem na vás a my můžeme jen vědět, porozumět a pomoci tomu, co je s námi sdíleno. Nakonec potřebujeme vaši pomoc, abychom vám porozuměli.

Všechny emoce jsou vítány

Pláč není slabost a hněv je normální a přijatelná emoce. Necítíte potřebu se při terapii schovávat, cukrovat nebo popírat své přirozené emoce. Jejich zkoumání a porozumění je součástí procesu. Jak O'Neil rád lidem připomíná: „Nesoudíme vás, podle toho jak se cítíte“

Přečtěte si také: Jak vytvořit webové stránky pomocí Squarespace?

„Oprava“ není cílem

Opět zde nejsme od toho, abychom cokoli „opravovali“. Jak Angela Koreth řekla: „Jsme pomocníci, ne opraváři.“ Jsme tu, abychom s vámi spolupracovali. Cíl je více podobný růstu než „fixování“. Chceme vám pomoci být tím nejlepším, ne jiným.

Terapie je krásná a barevná cesta, která ovlivnila životy mnoha lidí. Pokud uvažujete o zahájení terapie, víme, že krok do neznáma může být obtížný. Naštěstí vám těchto šest bodů pomůže, abyste se při tom cítili pohodlněji. Dobrou zprávou je, že jakmile vstoupíte do terapeutického sezení, už nebudete sami třídit své emoce, myšlenky a chování - pak máte někoho, kdo vám pomůže. Všichni terapeuti uznávají, že je výsadou mít možnost s vámi spolupracovat, což nebereme na lehkou váhu.

Zdroje: psychologytoday.com, Unsplash

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: